PROJECTES

4-L'ASTRONOMIA

I per acabar el curs comencem l'últim projecte; el fascinant món de l'univers!

1.MOTIVACIÓ 
Els alumnes de 5è hem estat estudiant aquest tema i ens expliquen tot el què han après. 
                                                 Moltes gràcies companys!!!












2. PROPOSTA
Després d'un pluja d'idees entre tots fan la proposta

"Volem fer un sistema solar molt gran" 
  
 3.COMENCEM
  • Fem equips entre les dues classes de 2n i ens posem el nom d'un planeta
  • Busquem informació del planeta que hem escollit
  • Pensem com ha de ser el nostre sistema solar: materials, mides, on el posarem...
  • Com decorarem el passadís?
Aquest és el resultat










EL SISTEMA SOLAR










I aquí teniu els videos de l'exposició que van fer els diferents equips. 
Cliqueu l'enllaç i...màxima concentració!!!

EL SOL     MERCURI      VENUS      LA TERRA       MART  

   JÚPITER       SATURN       URÀ        NEPTÚ    


4. MAPA CONCEPTUAL   
Aquesta part és molt important ja que endrecem tots els conceptes que hem anat aprenent!


5. I quina millor manera d'acabar el projecte:

EL MUSEU DE LA CIÈNCIA









3-LA PREHISTÒRIA

 

Comencem el 2018 amb un nou projecte. Com eren els nostres avantpassats? 

1. Els primers homes del Solsonès que coneixem es van establir al Castellvell en un poblat ibèric. Enmig del fred però acompanyats d'un un sol esplèndid comencem la primera aventura; una bona caminada, bones vistes, petjades, restes del poblat, sitges per guardar el menjar...






EL JOCS DE LA PREHISTÒRIA

2. Us proposem unes activitats divertides que us transportaran lluny en el temps, concretament a la Prehistòria. Veureu que són jocs senzills que ens ensenyen com vivia la gent d'aquella època.



Resultat d'imatges de el joc de la prehistoria


Resultat d'imatges de el joc de la prehistoria

3. Després de començar a conèixer com vivien els nostres avantpassats, vam creure convenient construir una cova que simulés la seva manera de viure.

Aquí podeu veure algunes imatges del procés de creació de LA COVA.

 

4. Amb la COVA construïda comencem a treballar les diferents etapes de la prehistòria. La més antiga és el PALEOLÍTIC.  

 

5. Avancem en el temps i després de conèixer a fons el paleòlitic hem descobert moltíssimes coses del NEOLÍTIC.

 

6. Com que les coses s'entenen i s'aprenen millor sobre el terreny hem anat a visitar un jaciment prehistòric ben proper, l'Àbric Romaní de Capellades, Hem aprofitat l'EXCURSIÓ per visitar el Molí Paperer. 

 

7. Durant les sessions de plàstica hem treballat i imitat l'ART RUPESTRE. Utilitzant  materials com l'argila, el carbó, la cendra o el safrà per elaborar els pigments amb el quals hem imitat els treballs de la Cova de les Mans d'Argentina o la Cova dels Cavalls a Castelló. 

 

8. Al llarg del projecte alguns alumnes de 2n han visitat diferents monuments prehistòics propers, aquí en teniu un recull d'imatges.

 

https://photos.app.goo.gl/j9CD715fjHnLUn3Q2

 

9. Com a cloenda del projecte hem fet un video on podreu veure tot el que hem après sobre la Prehistòria, no us el perdeu!!

 


 

2-ELS OFICIS


 Aquest és el segon projecte d'aquest trimestre. Els vostres fills han volgut investigar quins oficis fan els pares i mares de 2n i aquí ha començat el treball. 

Proposta: i si fem un llibre de tots els oficis?

Com ho hem fet?

  1.L'enquesta: entre tots redactem i imprimim unes preguntes que caldrà fer als pares i mares.


2.Recollida de dades: fem un llistat de tots els oficis.


 3.Fem equips de 2 o 3 persones per començar a redactar cada ofici. Després caldrà passar-ho a l'ordinador i fer la il·lustració.





 4-A educació física també hem fet jocs de paletes i altres oficis.




5- Hem creat el llibre dels oficis dels nostres pers i mares.

 

 


6- I aquest ha estat el nostre regal de Nadal!



1- LES ABELLES

 

Com ja sabeu hem començat el projecte de les abelles.

         1.Busquem informació de com són.




        2.-Dissenyem com ha de ser el mapa conceptual i el comencem.



        3.-Com són les abelles, com viuen i on viuen, què és la metamorfosi, com és un                  rusc... són preguntes que ens hem plantejat i caldrà anar responent entre tots.



Fotos mapa conceptual


        4.-A la classe hem desfet cera que ens va donar un apicultor i en vam fer una espelma. També ens vam menjar la mel que van portar alguns nens i vam tastar el pol.len.


        5.-Anem de colònies al Molí de la Riera!!!

  • Visitem la casa de les abelles amb el Ramon i la Cèlia que són  apicultors.
  • Fem diferents tallers i jocs: descoberta de la Vall del Ges, El Molí, les galetes...
  • Convivim tres dies tots junts.
FOTOS MOLÍ DE LA RIERA


       Perquè és una experiència única, emocionant i extraordinariàment significativa en el desenvolupament dels infants!


INFORMACIÓ PER LLEGIR AMB ELS VOSTRES FILLS I FILLES!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Tots els comentaris estan subjectes a moderació. Han d'estar signats amb nom i cognom i cal usar un llenguatge educat i correcte. No s'acceptarà cap comentari que insulti o falti al respecte a persones o institucions o usi paraules grolleres.